לרוץ בעיר הגדולה

לרוץ בעיר הגדולה

ריצה תחת כיפת השמיים היא אחת מההנאות הגדולות ביותר שיש. אין כמו האוויר הפתוח, הנופים החולפים במהירות ותחושת האתגר על מנת לשפר את מצב הרוח

22.5.2012

מאת: גיא הדס

ריצה תחת כיפת השמיים היא אחת מההנאות הגדולות ביותר שיש. אין כמו האוויר הפתוח, הנופים החולפים במהירות ותחושת האתגר על מנת לשפר את מצב הרוח. מעבר להיותה של הריצה ספורט מהנה, מדובר גם באחד מענפי הספורט החיוניים ביותר לגוף האדם, למעשה, אין כמעט אספקט בגוף שאינו "מרוויח”, כתוצאה מהריצה.

הפעילות האינטנסיבית גורמת לשריפת קלוריות מוגברת (גם שעות ארוכות אחרי שהריצה הסתיימה), לשיפור בסיבולת הלב והריאה, להמרצה של מחזור הדם, לעיצוב השרירים ולחיזוקם ולירידה של הדופק בזמן מנוחה.

אולם לריצה בסביבה אורבנית יש גם לא מעט חסרונות. מהם החסרונות וכיצד ניתן להתגבר עליהם? על כך בכתבה הבאה:

סכנה בדרכים

בכל שנה נפגעים מספר אצנים כתוצאה מהתנגשות לא מתוכננת עם כלי רכב ממונעים שנוסעים בפראות בכבישי העיר. תאונת דרכים היא אמנם נוראית כאשר היא פוגעת בכל אדם, אך בקרב ספורטאים פעילים (חובבים או מקצועים) מדובר במכה של ממש. העדר היכולת להנות מאחד מהתחביבים העיקריים עושה את תאונת הדרכים לאחת מגזרות הגורל הקשות ביותר לעיכול. כיצד אפשר להמנע מכך?

ראשית, גם בזמן הריצה חשוב להשאיר את כל החושים מחודדים ולחצות את הכבישים (גם במעברי חצייה מרומזרים) בזהירות המתבקשת. אל תסמכו על כלי הרכב שימלאו את חוקי התנועה. סביר מאוד להניח שזה לא יקרה... מעבר לכך, כמעט בכל עיר ישנם שטחים פתוחים שכלי רכב אינם מורשים להגיע אליהם. אם אתם רצים חיפה, תל אביב או בת-ים, הטיילת שבקו החוף היא אזור מוגן יחסית מפגיעתם ההרסנית של כלי רכב. ברמת גן, הפארק הלאומי או פארק הירקון יאפשרו לכם לרוץ מבלי לפחד מרכבים ובכל עיר אחרת תוכלו למצוא לפחות אזור אחד שבו תוכלו לרוץ מבלי להביט ימינה או שמאלה.

 


זיהום אוויר

מפעלים מזהמים ועשן הנפלט מאגזוזים של כלי רכב פוגם ביכולת לרוץ מרחקים בתוך העיר. העשן המזוהם חודר לריאות באופן מוגבר בזמן ריצה מהירה (בגלל התדירות הגבוהה של הנשימות) וגם חוקים סביבתיים כמו חוק אוויר נקי (חוק שמחייב מפעלים להגביל את הזיהום שהם מייצרים ולהתקין מסנני פחם פעיל בארובות) אינו יכול לפתור את המצב לחלוטין. הפתרון, אם כך, הוא לנסת לתזמן את הריצה לשעות שבהן זיהום האוויר אינו חריג ולהשתדל לעזות את הריצה היומית בשעות הבוקר המוקדמות (לפני שהכבישים מתמלאים ברכבים מזהמים) או לשעות הלילה המאוחרות.

שברי מאמץ

המפגש של הרגל עם האספלט הקשיח עשוי לגרום לשברי מאמץ שנפוצים בעיקר בקרב אצנים אורבנים. הפתרון במקרה זה הוא להשתמש בנעלים איכותיות, לרוץ על מדשאות או בחוף הים ובעיקר, לחזק את שרירי הרגליים כך שיוכלו לספוג את המהלומות.


printer
שם מלא:*
כותרת:*
תוכן התגובה: