הדרך הבטוחה לרדת למשקל

הדרך הבטוחה לרדת למשקל

ירידה במשקל היא משאלת ליבם של אינספור גברים ונשים בעולם ובארץ, אנשים אשר סובלים מהשמנת יתר כתוצאה מאורח חיים לקוי או מגורמים גנטיים, כמו גם אנשים אשר פשוט גידלו כרס קטנה ואיבדו את הגזרה, מרגישים לא בכושר ומעוניינים לעשות משהו בנידון.

28.10.2012

מאת: גיא הדס

 

ירידה במשקל היא משאלת ליבם של אינספור גברים ונשים בעולם ובארץ, אנשים אשר סובלים מהשמנת יתר כתוצאה מאורח חיים לקוי או מגורמים גנטיים, כמו גם אנשים אשר פשוט גידלו כרס קטנה ואיבדו את הגזרה, מרגישים לא בכושר ומעוניינים לעשות משהו בנידון.

למזלנו הרב, אנו חיים בעידן בו ישנן דרכים רבות ושונות לרדת במשקל, חלקן דרכים מודרניות הנעזרות בטכנולוגיה רפואית משוכללת ומתקדמת וחלקן דרכים מסורתיות ופשוטות יותר. כפי שנראה מיד, בעוד רבות מדרכים אלו הן אפקטיביות ומומלצות, הדרך המסורתית, הישנה והטובה, היא הדרך הטובה והבטוחה ביותר לרדת במשקל.

 

מתיחת בטן או שאיבת שומן מול כושר וריצה – למה לא גם וגם?

בין שלל הדרכים ה"מודרניות" העושות שימוש בטכנולוגיה מתקדמת על מנת להגשים את החלום של ירידה במשקל, ניתן למנות למשל כמה ניתוחים פלסטיים – הליכים רפואיים פשוטים יחסית, אשר גורמים למטופלים להשיל עשרות קילוגרמים ממשקלם בתוך תקופה קצרה להפליא, ולשנות בצורה קיצונית את מראם החיצוני כמעט בין לילה. כך, הליכים דוגמת שאיבת שומן, מתיחת בטן וכד' מביאים למראה חטוב ורזה יותר, ולירידה ממשית בפועל של מספר בלתי מבוטל של קילוגרמים במשקל.

 


 

לעומת דרכים "מודרניות" אלו, נציג כאן את השיטה העתיקה, הבריאה והבטוחה מכולן – פעילות גופנית. עשיית פעילות גופנית על בסיס סדיר וקבוע (פעמיים בשבוע, לכל הפחות) היא לא רק הדרך הבטוחה והוודאית ביותר לרדת במשקל ולהשיג מראה חטוב, צעיר ובריא יותר, אלא גם הדרך הוודאית לשפר את הבריאות ולהימנע ממחלות לב וכד', לשפר את יכולות הריכוז והמחשבה ואף לשפר את מצב הרוח הכללי. אינספור מחקרים מדעיים מכובדים וחד משמעיים מצביעים על קשרים הדוקים בין פעילות גופנית סדירה לבין כל הגורמים הללו, ובראשם ירידה במשקל וחיטוב הגוף.

ישנן דרכים רבות ושונות להשיג תוצאות רצויות אלו באמצעות פעילות גופנית סדירה, החל מריצה או רכיבה על אופניים וכלה בשחייה, הרמת משקולות או משחקים שונים (כדורסל, כדורגל, טניס וכד'). הרעיון הוא להקפיד על לפחות סוג אחד של ספורט הכולל אירובי (פיתוח סיבולת לב ריאה), ולא מזיק להוסיף גם ענפים נוספים, דוגמת פעילויות גופניות המחזקות שרירים מסוימים בגוף וכד'.

 

אך העובדה כי זוהי הדרך הוותיקה והבטוחה ביותר לאבד משקל אינה אומרת כי חייבים להסתפק בה בלבד. ניתן לשלב בינה לבין שיטות אחרות, דוגמת הליכים קוסמטיים וניתוחים פלסטיים, שמירה על דיאטה מוקפדת ובריאה וכד'. ביצוע פעילות גופנית על בסיס קבוע צריכה להיות חלק אינטגראלי בשגרת החיים של כולנו, בין אם אנחנו נוקטים גם בשיטות אחרות במסגרת ניסיונותינו לרדת במשק ובין אם לא. פעילות גופנית, ריצה וכושר הם בסיסיים ומהותיים לחיים התקינים שלנו לפחות כמו תזונה מאוזנת ונכונה, טיפוח היגיינה אישית בסיסית וכד'. בלי זה, איכות החיים שלנו תפגע באופן ניכר, ואולי אף גרוע מכך...


printer
שם מלא:*
כותרת:*
תוכן התגובה:
08/12/2012 12:03
לימור ארמה